Ogłoszenia urzędowe

• inne
zobacz więcej ...

Środki pomocowe UE

Inwestycje realizowane z dofinansowaniem funduszy unijnych

Kultura

Wydarzenia, wystawy, warsztaty i inne inicjatywy kulturalne naszej społeczności

zobacz więcej ...

Kontakt

Urząd Gminy Trzcianne
ul. Wojska Polskiego 10
19-104 Trzcianne
tel. / fax. 085 738-50-56
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

gminny portal mapowy 02

Czy wiesz, że...

Nasza gmina leży w sercu Biebrzańskiego Parku Narodowego. Wystepują tu unikalne w skali światowej gatunki flory i fauny.

Dzienniki Urzędowe:

baner turystyka207px

logo lgd

Program 500plus

Niebieski szlak turystyczny (130,7 km)

Szlak łatwy

Trasa: Wizna – Góra Strękowa – Laskowiec – Barwik – Olszowa Droga - Goniądz – Dolistowo – Jagłowo Trzyrzeczki – Jałowo – Lipsk

Szlak oprócz odcinków Jgłowo – Rutkowszczyzna i Kamienna Stara – Szuszalewo nadaje się do turystyki rowerowej. Z Wizny przebiega wzdłuż koryta rzeki Narew, następnie przy wsi Ruś przez most na drodze Łomża – Białystok przechodzi na lewy brzeg rzeki (na wiosnę duże zagęszczenie ptactwa wodno-błotnego), dalej prowadzi przez wieś Góra Strękowa, gdzie znajduje się schron bojowy legendarnego Kapitana Raginisa. We wsi Strękowa Góra przechodzi na drugą stronę Narwi, tuz za wsią Laskowiec wchodzi w granice biebrzańskiego Parku Narodowego na tzw. „Carską Drogę”. Po lewej stronie szlaku znajduje się wieża widokowa, z której rozciągają się rozległe widoki na tereny Bagna Ławki. Za wsią Dobarz szlak skręca w lewo (początek szlaku czerwonego), biegnie przy leśniczówce Barwik (pole namiotowe i dochodzi do wsi Budy, a następnie prowadzi przez wieś Olszowa Droga; dochodzi do toru kolejowego (stacja Osowiec), a następnie przecina drogę i linię kolejową Białystok – Ełk. Potem biegnie wzdłuż lewego, wysokiego brzegu rzeki Biebrzy; w Dolistowie Starym przechodzi na prawy bieg rzeki, przecina śluzę Dębowo na Kanale Augustowskim (wybudowaną w latach 1826-1827), a w Jagłowie (ciekawa zabudowa architektoniczna) wraca na lewy brzeg Biebrzy. Następnie wiedzie przez wsie Rutkowszczyzna i Trzyrzeczki, przechodzi przez kompleks leśny Trzyrzeczki ze zróżnicowaną roślinnością, przebiega przez wsie Kamienna Nowa i Stara, kończy się w Lipsku.